Deonta Executive logo

Medisch wetenschappelijk advies

Na een carrière van 23 jaar in de medische en farmaceutische industrie richtte Patrick Van Craen Deonta Executive op. Ondertussen bieden we al meer dan 8 jaar ondersteuning aan bedrijven in deze sector. Dankzij het uitgebreid netwerk dat we door de jaren heen hebben opgebouwd met belangengroepen binnen de gezondheidszorg, key opinion leaders en beleidsmakers kunnen we u ten alle tijden de nodige begeleiding en expertise verzekeren.

Niet enkel bedrijven actief op de belangrijkste markten zoals cardiologie, dermatologie, gastro-enterologie, infectiologie, pneumologie … kunnen bij ons terecht. Ook met nichemarkten zoals incontinentie, stoma- of wondzorg, generieken en biotechnologie  hebben we ervaring. Bent u actief op de B2B, OTC, B2C, veterinaire of exportmarkt? Deonata staat klaar om bij te springen waar nodig en u vanuit onze ervaring persoonlijk advies te geven, al uw vragen te beantwoorden, opleidingen te organiseren, …

Kwalitatief marktonderzoek

Wilt u graag een bedrijf uit de grond stampen of wilt u de groei van uw onderneming verder stimuleren? Dan is een degelijk businessplan onmisbaar. Aan de basis van elk ondernemingsplan ligt een grondig marktonderzoek. Deonta Executive helpt u om uw klanten en de markt beter te begrijpen en onderzoekt de criteria die de beslissingen van de belangrijkste spelers bepalen.

Wij gaan op zoek naar antwoorden op vragen zoals: Wat zijn de verwachtingen van uw toekomstige klanten?, Wat zijn de beslissende factoren om over te gaan tot een aankoop?, Door wie of wat worden deze beslissingen beïnvloedt?,… Daarna gieten we al deze facetten in een overzichtelijk marktonderzoek. Zo bent u in een mum van tijd en zonder grote investeringen op de hoogte van de huidige markttoestand.

De ervaring leert ons dat een kwalitatief marktonderzoek gecombineerd met een economische omgevingsanalyse, een SWOT-analyse en een kwantitatief marktonderzoek de juiste basis vormt voor een geslaagde bedrijfslancering en langdurig succes.   

Change Management

Om uw marktpositie te versterken en een concurrentieel voordeel te behouden is het tegenwoordig noodzakelijk om mee te gaan met de dynamische markt. De marktstructuur verandert, uw klanten verwachten steeds meer, wetgevingen of andere procedures worden aangepast, er komen alsmaar meer concurrenten bij .. Stuk voor stuk redenen om aanpassingen door te voeren in uw onderneming.

Helaas is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Veranderingen verlopen meestal niet zonder slag of stoot en veroorzaken mogelijk een dalend zakencijfer, een verlies aan concurrentiekracht of zelfs het vertrek van trouwe medewerkers. Om dit te vermijden kan u beroep doen op Deonta Executive. Wij begeleiden u proactief gedurende het volledige veranderingsproces  en helpen u met een duidelijke methodiek de change management voor te bereiden, te organiseren en bij te sturen waar nodig.

U behoudt de volledige controle dankzij het GO/NO GO-principe van ons stappenplan. Wij zijn uw ruggensteun en functioneren tegelijk als een extern meetpunt dat uw medewerkers helpt om de doorgevoerde veranderingen te accepteren en zich voor de volle 100% te blijven inzetten voor de groei van uw onderneming.

Verkoopplan

Hoe groot uw onderneming ook is en ongeacht de sector waarin u actief bent, rentabiliteit is en blijft essentieel. Het is dan ook belangrijk om te weten wie uw mogelijke klanten zijn, welk marktaandeel u hebt bij bestaande klanten en hoeveel potentiële klanten u nog kan bereiken. Een degelijk voorkoopplan biedt u een antwoord op al deze vragen.

Bij Deonta Executive kan u terecht voor een prospectieve analyse of een onafhankelijke doorlichting van uw sales force. Wij onderzoeken hoe u uw verkoopteam nog efficiënter kan inzetten en bepalen samen met u de beste structuur in functie van uw businessplan en uw mogelijkheden. Zo optimaliseert u niet alleen het resultaat van uw verkoopinspanningen maar verkrijgt of behoudt u ook het voordeel ten opzichte van de concurrentie.